Meidän uusi keittiö valmistui tällä viikolla. Kulunutta viikkoa kuitenkin varjosti terveyshuolet, jotka ovat olleet henkisesti raskaita.
Uusi viikko, uudet kujeet. Uuden viikon alkuun sää oli kohtuullisen hyvä. Lämpötila nousi 21 asteeseen, joten päivällä t-paidassa tarkeni oikein hyvin olemaan ulkona. Iltapäivällä tuuli yltyi ja ilma muuttui viileäksi. Käytiin Tuiskun kanssa ulkoilemassa useamman tunnin ajan. Minä kävin myös Lidlissä nopeasti, kun piti ostaa perunoita. Tuisku toi minulle sunnuntaina päivystykseen ruokaa, joten minä hyvitin sen maanantaina, kun Tuiskun teki mieli perunamuusia. Aloitettiin myös pakkaamaan keittiön tavaroita laatikoihin, kun torstaina alkaa remontti.

Tiistaina oli vuorossa viikon ensimmäinen fysioterapia. Sen aiheena oli tällä kertaa vatsan alueen lihakset. Kävin myös laboratoriossa, kun sunnuntain päivystyksessä käynti toi lähetteen eteenpäin. Ja myöhemmin terveydenhuollon tiedonkulku osoitti huonon toimivuuden, kun liikkuva sairaala ilmestyi yllättäen ovelle. Ruokana meillä oli tiistaina kinkkukastiketta ja perunamuusia. Oli aivan pakko saada välillä ihan kunnon ruokaa, sillä torstaina ja perjantaina tulee remontin takia syötyä ihan mitä sattuu.



Tulevan keittiöremontin vuoksi viikon jälkimmäinen fysioterapia oli vuorossa jo keskiviikkona. Tällä kertaa fysioterapian aiheena oli niska ja hartiat. Päivän ylin lämpötila oli 17 astetta, mutta se tuntui yllättävän lämpimältä. Ainoa ikävä puoli oli viileä puuskittainen tuuli. Käytiin Tuiskun kanssa ulkoilemassa kaksi kertaa päivän aikana. Lisäksi jatkettiin tavaroiden pakkaamista remontin tieltä.


Meidän uusi keittiö
Torstaina klo 9 pihaan kaartoi Savonlinnan Mitta-keittiön auto, joten remontti lähti käyntiin. Sähkö Saimaa puolestaan kävi tekemässä sähkötyöt. Remontti saadaan loppuun perjantaina. Ei haluttu olla kauheasti remontin tiellä tai kuunnella ääniä, joten käytin syömässä Yami Sushi Wokissa. Ei tosin meinattu päästä lähtemään liikkeelle, kun todella kova sadekuuro iski lähtiessä. Sää oli erittäin vaihteleva, sillä auringon paisteessa oli todella lämmin ja varjossa oli viileää.



Perjantaina oli hieno päivä, kun uusi keittiö valmistui kahden päivän remontin aikana. Osa kaapeista on hieman erikokoisia, joten tavaroiden takaisin laitto vaati järkeistelyä. Osa lähti juuri pihaan tuodulle jätelavalle. Nyt on hyvä valmistaa herkullisia ruokia. Vielä perjantaina tyydyttiin mikroruokiin. Torstain ja perjantain välisenä yönä oli satanut vettä erittäin kovasti. Perjantaina päivällä satoi vettä juuri meidän ulkoilun aikana. Onneksi päästiin bussipysäkille sadetta pakoon.



Lauantaina uusi induktioliesi pääsi testiin, kun aamupalaksi syötiin kaurapuuroa ja ruoaksi makkarakastiketta sekä nuudeleita. On kyllä pakko sanoa, että rakastan meidän uutta keittiötä. Päivä oli sään puolesta hyvin aurinkoinen ja lämmin, joten oltiin ulkona erittäin paljon. Siivottiin vähän varastoa ja heitettiin turhaa tavaraa taloyhtiön jätelavalle.
Terveyshuolia
Lihassairauden kanssa hyvin kauan eläneenä on saanut tottua siihen, että terveydentila ei mene ainakaan parempaan suuntaan. Yleensä jonkun asian muuttuminen tai menettäminen ei ole ottanut kauhean koville henkisesti.
Viime viikon sunnuntaina oli pakko hakeutua päivystykseen, kun virtsarakko oli aivan täynnä ja mitään ei tullut ulos. Ongelma jatkui alkuviikon ja lopulta liikkuva sairaala kävi laittamassa kestokatetrin. Se on nyt ainakin kaksi viikkoa. Asian syytä toki tutkitaan, mutta pahasti pelkään sen johtuvan lihasten heikkenemisestä.
Toki tämän ongelman kanssa voi elää aktiivista elämää entiseen tapaan, mutta jostain syystä tämä on ollut henkisesti erittäin kova paikka. Olen yrittänyt tsempata sillä, että vaiva kaada maailmaa. Ja se toki helpottaa kovasti, että tätä tuskaa ei tarvitse kantaa yksin. Kiitos kaikille läheisille, jotka olette tukena.



Sunnuntaina heti aamusta laitettiin villasian ribsit paistumaan uuteen uuniin miedolla lämmöllä. Niiden paistuminen vei aikaa pidempään kuin odotin ja sen takia ehti tulemaan jo nälkä. Mutta lopputulos oli erittäin hyvä. Sunnuntaina oli taas ihan hyvä sää ulkoiluun. Illalla satoi hieman vettä. Käytiin Tuiskun kanssa ulkoilemassa pari kertaa ja toisella reissulla K-citymarketissa.

